Наталія Миколаївна працює вчителем музики Семенівської ЗОШ І-ІІ ступенів з 1994 року.
Працюючи над проблемним питанням "Розвиток вокально — хорових навиків учнів" , Наталя Миколаївна користується методиками, які розвивають чутливість учнів до музики, ведуть їх у світ добра і краси, допомагають відкрити в музиці животворне джерело людських почуттів, виховують здатність до активної різнобічної діяльності, формують ціннісно — орієнтаційне ставлення до музичного мистецтва, сприяють розвитку художньо — творчих здібностей дітей.
На її уроках музика сприймається як живе й захоплююче мистецтво, тому таким самим живим і захоплюючим є процес навчання.
Вчителька розвиває творчі здібності учнів до співу, музикування, виховує в них художні смаки, вчить розмірковувати про почуту музику, робити висновки і узагальнення.
Музично — творча діяльність її учнів виявляється в імпровізації пісенних мелодій, придумуванні нескладних мотивів, інсценуванні сюжетів пісень, складенні елементарних танців, створенні ігр — драматизації, ритмічних супроводів. Важливим стимулом до творчості є створення на уроці пошукових ситуацій ( впізнання мелодій у різному звучанні).
Роботу щодо оволодіння вокально — хоровими, музично — ритмічними та іншими практичними навичками проводить в тісному зв’язку із засвоєнням конкретної теми.
При підготовці до уроку враховує сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу й одночасно спирається на закономірності самої музики, пам’ятаючи, що урок музики повинен бути уроком мистецтва.
Вона вміє зацікавити дітей музикою, обрати доцільну форму спілкування, враховуючи унікальність кожного учня.
Тому в своїй практиці, поряд з традиційними типами уроків, вона використовує і нетрадиційні форми уроків:
- комбінований урок;
- урок введення в тему;
- урок узагальнення теми;
- інтегрований урок;
- урок - екскурсія;
- урок- гра;
- урок - концерт;
- урок - дискусія;
- урок-диспут;
- урок - вікторина;
- урок - конкурс;
- урок — подорож.
Відповідно до обраного типу уроку вона застосовує (при потребі) інтерактивні методи навчання, які створюють найсприятливіші умови для міжособистісної взаємодії учнів. Серед них:
- індивідуальна робота;
- робота в парах;
- робота в групах ( "карусель", "ажурна пилка", "мозковий штурм", "дерево рішень", "мікрофон", "навчаючи — навчаюсь");
- поєднання групового і індивідуального методів навчання, коли спів одного класу чергується зі співом одного учня;
- імітаційні ігри;
- рольові ігри (інсценізації, драматизації);
- дискусія (метод "Прес", "Обери позицію");
- дебати;
Костюк Наталія Миколаївна впроваджує в практику елементи передового педагогічного досвіду. Є активним учасником районних колективних форм роботи, всіх районних виступів фольклорних колективів. Вона вмілий організатор усіх виховних заходів у школі, бере активну участь у громадському житті села ( є керівником сільського вокального колективу "Чарівниця", завжди допомагає у проведенні дитячих ранків у місцевому дитячому садочку "Білочка").
її наполеглива праця дає позитивні наслідки: учні вміють і хочуть співати, проявляють бажання займатися музикою.
ПОВНИЙ МАТЕРІАЛ МОЖНА ЗАВАНТАЖИТИ ТУТ /robota_uchasnika.pdf